§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady usługi serwisu sprzętu marki Saeco, Philips, Jura, Bosch, Siemens, DeLonghi, Melitta, Nivona, Fresco, Dr.Coffee, Gaggia i innych które zostaną przyjęte do serwisu na podstawie protokołu przyjęcia w systemie online lub na podstawie protokołu przyjęcia.
- Serwis – Wojciech Wielgosz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FLASHCAFFE WOJCIECH WIELGOSZ, adres: os. Orła Białego 71A, 61-251 Poznań, NIP: 7822522722
- Przez „Usługę serwisu” należy rozumieć konserwację, diagnostykę, naprawę odpłatną, naprawę gwarancyjną lub każdy inny rodzaj usługi świadczonej w ramach działalności Serwisu.
- Miejscem przyjmowania i wydawania sprzętu oddanego do dokonania Usługi serwisu jest siedziba os. Orła Białego 71A 61-251 Poznań, jeśli klient prowadzi działalność gospodarczą bez względu na jej formę.
- Klientem jest każda osoba fizyczna lub prawna zgłaszająca sprzęt do wykonania Usługi serwisu.
§ 2. Czas wyceny i naprawy
- Czas wyceny wynosi 20 dni roboczych od momentu dostarczenia Urządzenia do Serwisu. Istnieje możliwość skrócenia tego terminu do 5 dni roboczych za dodatkową opłatą w wysokości 150 zł.
- Czas naprawy Urządzenia wynosi do 5 dni roboczych od chwili przekazania wyceny i akceptacji jej przez Klienta.
- Czas wyceny oraz naprawy może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych, w szczególności na skutek zmiennej dostępności części urządzeń, wydłużający się czas dostawy, zwiększoną ilość pracy potrzebnej do wykonania, święta, urlopy lub sytuacje losowe niezależne od Serwisu.
- Czas ten może też ulec wydłużeniu w wyniku wykrycia przez Serwis zatajonych przez Klienta informacji, ingerencji osób postronnych lub innych przyczyn komplikujących naprawę Urządzenia lub zdarzeń losowych.
§ 3. Procedura serwisowania
- Warunkiem rozpoczęcia Usługi serwisowej jest złożenie przez Klienta zlecenia serwisowego osobiście lub mailowo na adres: serwis@flashcaffe.pl
- Dostarczenie Urządzenia do Serwisu może nastąpić w jeden z następujących sposobów:
-osobiście w siedzibie Serwisu os. Orła Białego 71A 61-251 Poznań.
-naprawy pogwarancyjne i gwarancyjne z wysyłką kurierem („Door to door”) po mailowym uzgodnieniu z serwisem na adres serwis@flashcaffe.pl , przy czym w zgłoszeniu „Door to door” wadliwe Urządzenie jest odbierane przez kuriera, naprawiane w Serwisie, a następnie dostarczane w to samo miejsce (lub inne wskazane przez Klienta). W przypadku naprawy gwarancyjnej wszelkie koszty pokrywa Serwis. W innym przypadku naliczany jest koszt transportu i pakowania w wysokości 30 złotych netto (w jedną stronę).
- Aby skorzystać z usługi „Door to door” należy:
-skontaktować się z obsługą Serwisu mailowo na adres serwis@serwis
-podać niezbędne dane potrzebne kurierowi do odbioru urządzenia (podanie danych dotyczących awarii – objawy oraz danych adresowych – adres do odesłania urządzenia po naprawie, telefon kontaktowy, adres mailowy).
- W przypadku wysłania urządzenia za pośrednictwem kuriera, Klient zobowiązuje się odpowiednio zabezpieczyć Urządzenie na czas transportu (w szczególności Urządzenie nie może przemieszczać się wewnątrz opakowania). Ryzyko uszkodzenia Urządzenie w czasie transportu do Serwisu ponosi Klient. Urządzenie na naprawę gwarancyjną powinno być wysyłane w oryginalnym fabrycznym opakowaniu wraz z fabrycznymi zabezpieczeniami.
- Serwis zastrzega sobie możliwość odmowy przyjęcia urządzenia i wykonania Usługi serwisowej, jeśli stwierdzi, że Urządzenie nie zostało przez Klienta właściwie zabezpieczone na czas transportu.
- W momencie dostarczenia Urządzenia do Serwisu, Klient zrzeka się praw własności na zużyte części, które zostają wymienione na nowe w ramach Usługi serwisowej. Serwis zobowiązuje się przekazać je na rzecz specjalistycznej firmy zajmującej się przetwarzaniem odpadów. W wyjątkowym przypadku Klient może wyrazić chęć zatrzymania zużytych części wymontowanych z Urządzenia. Należy zgłosić to przed przekazaniem Urządzenia do Serwisu. Odesłanie zużytych części nastąpi w oddzielnej paczce by nie narazić Urządzenia na uszkodzenia w transporcie. Za dodatkową opłatę za przesyłkę ponosi Klient.
- Po naprawie Urządzenie w niektórych przypadkach jest przywracane do ustawień fabrycznych.
- W przypadku odmowy wykonania odpłatnej naprawy Urządzenia dostarczonego do zdiagnozowania przez Serwis, Klient obciążony zostanie kosztem diagnostyki w wysokości 99 złotych brutto oraz kosztami transportu.
- W przypadku osobistego dostarczenia Urządzenia do Serwisu, Klient otrzymuje pisemne lub elektroniczne potwierdzenie zlecenia naprawy. Potwierdzenie to należy okazać w chwili osobistego odbioru Urządzenia po naprawie.
- Jeśli Serwis wykonuje instalację ekspresu po zakupie lub naprawie u Klienta, to gwarancja na przyłącze wodne i elektryczne jest rozruchowa – do momentu uruchomienia ekspresu w tym samym dniu – Klient odpowiada za późniejszą eksploatację i konserwację przyłącza.
- Wyłączenie odpowiedzialności:
-Serwis nie ponosi odpowiedzialności za usterki, które ujawniły się podczas naprawy urządzenia lub po jego naprawie a nie mają z naprawą żadnego związku.
-Serwis nie ponosi odpowiedzialności za usterki, których nie można było stwierdzić podczas przyjęcia urządzenia do naprawy, ze względu na stan urządzenia.
-Serwis nie ponosi odpowiedzialności za usterki, które mogą wyniknąć podczas naprawy sprzętu w Serwisie, nie z winy serwisu i wpłynąć na funkcjonalność sprzętu sprzed podjęcia czynności serwisowych.
- Czas odbioru przez Klienta ekspresu po naprawie wynosi 5 dni roboczych. Czas ten może zostać wydłużony po uzgodnieniu z Klientem. Jeśli w ciągu 5 dni roboczych ekspres nie zostanie odebrany, okres ten zostanie wydłużony o kolejne 5 dni.
- W przypadku nieodebrania ekspresu w wyznaczonym terminie, Serwis ma prawo naliczyć karę umowną w wysokości 50 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych) za każdy dzień opóźnienia.
- Serwis udostępnia możliwość otrzymania ekspresu zastępczego na czas naprawy za dodatkową opłatą 50 zł brutto. Jeśli w ciągu 5 dni roboczych, w czasie których Klient powinien odebrać Ekspres jego własności z Serwisu nie zostanie zwrócony ekspres zastępczy, Serwis będzie naliczał kara w wysokości 150 zł za każdy dzień opóźnienia.
- Kary umowne będą naliczane od dnia następującego po upływie terminu odbioru Ekspresu/zwrotu ekspresu zastępczego do dnia jego faktycznego odbioru przez Klienta/zwrotu ekspresu zastępczego.
- Łączna wysokość naliczonych kar nie przekroczy dwukrotności wynagrodzenia za naprawę/serwis.
§ 4. Gwarancja
- Serwis udziela 3 – miesięcznej gwarancji na wykonaną usługę, od momentu powiadomienia Klienta o gotowości wydania urządzenia po zakończonej naprawie, lub jego dostarczenia w przypadku usługi „Door to door”.
- Serwis udziela 6 – miesięcznej gwarancji na nowe części, które zostały wmontowane do ekspresu.
- Gwarancja naprawy nie przysługuje w przypadku stwierdzenia:
-nieprzestrzegania zasad użytkowania Urządzenia zawartych w instrukcji obsługi,
-zaniedbanie ekspresu lub użytkowania w sposób do tego nie przeznaczony np. brak odkamieniania, brak czyszczenie zaparzacza, brak cyklicznego czyszczenia, które jest obowiązkowe,
-uszkodzeń mechanicznych Urządzenia,
-zawilgocenia, zalania, działania temperatury w zakresie niedopuszczalnym przez producenta, próby napraw przez nieuprawnione osoby, znalezienie ciała obcego, gdy Klient używał kawy smakowej lub aromatyzowanej,
-uszkodzenia w transporcie
-stosowania nieoryginalnych przewodów elektrycznych lub akcesoriów, przez co doszło do przepięcia,
-uszkodzenia przez nieodpowiednie stosowanie środków do konserwacji
- W/w gwarancja nie obowiązuje lub może być ograniczona w przypadku braku wyrażenia przez Klienta zgody na wymianę zużytego elementu Urządzenia jednoznacznie zakwalifikowanego przez Serwis do wymiany.
- Potwierdzeniem gwarancji jest paragon, faktura lub inny dokument dokumentujący uiszczenie opłaty za Usługę serwisu.
§ 5. Dane osobowe
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojciech Wielgosz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FLASHCAFFE WOJCIECH WIELGOSZ, adres: os. Orła Białego 71A, 61-251 Poznań, NIP: 7822522722, zwanay dalej Administratorem.
- Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
- Inspektor Danych Osobowych nie został u Administratora wyznaczony.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:
- Wykonania umowy na podstawie zawartej umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
-archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
-w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO) i nie będą udostępniane innym odbiorcom a udostępnione będą tylko upoważnionym odbiorcom (np. Bank, księgowość, podwykonawcy, firma informatyczna) (art. 6 ust. 1 pkt. c RODO)
- Kategorie Pani/Pana danych jakie mogą być przetwarzane:
-Dane identyfikacyjne osobę na przykład: imię, nazwisko, adres zamieszkania, e-mail, telefon, dane firmy;
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością wykonania usługi, zawarcia umowy czy też wykonania dzieła przez Administratora.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń ustalonych w odrębnych przepisach.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
–bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych a także otrzymania ich kopii (art. 12 RODO);
–dostępu do swoich danych osobowych (15 RODO);
–poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych (16 RODO);
–usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) (art. 17 RODO);
–ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w (art. 18 RODO);
–wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, (art. 21 RODO);
–wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) (art. 77 RODO).
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu oraz nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora.
§ 6. Postanowienia końcowe
- Przekazując Urządzenie do dokonania Usługi serwisu Klient wyraża zgodę na koszty konserwacji zgodne z cennikiem dostępnym w punkcie odbioru Urządzeń do naprawy oraz akceptuje niniejszy Regulamin dostępny na stronie www.flashcaffe.pl.
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy polskiego prawa.
- Serwis zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie.
- Zmiany wchodzą w życie w dniu udostępnienia ich na stronie internetowej Serwisu www.flashcaffe.pl.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia umowy.